Strava a výživa
Celodenní stravu pro klienty připravujeme ve vlastní moderně vybavené velkokapacitní kuchyni. Stravu nabízíme teplou i studenou, včetně dietních úprav (dle indikace lékaře) v rozsahu tří hlavních jídel a dvou svačin denně.
Každý měsíc je pečlivě připravován jídelníček, ze kterého si mohou klienti s předstihem vybírat stravu ze dvou nabízených variant. Jídelníček se snažíme přizpůsobit ročním obdobím, zvyklostem klientů a také českým tradicím. Klienti si mohou jídlo, které odmítají, odhlásit.
Úpravu stravy vždy přizpůsobujeme individuálním potřebám klientů (např. krájená, mleté maso či jinak mechanicky upravená forma stravy). Klientům, kteří potřebují dopomoc při stravování, pomáhají při podávání stravy pracovníci v přímé péči. Podávání stravy do sond zajištují zdravotní pracovníci.
Nedílnou součástí stravování je zajištění a nabízení tekutin. Klienti si mohou vybrat čaj slazený, neslazený, ovocné šťávy nebo čistou vodu či vodu ochucenou bylinkami z naší zahrady.
Klienti se mohou stravovat v menších útulných jídelnách na patrech, na terase nebo na svých pokojích dle svého přání a možností. Snažíme se klienty podporovat v zachování jejich schopností a dovedností. Klienty se také snažíme podporovat ve společném stravování, neboť je jednou z cest ke vzájemnému setkávání a povídání si s ostatními klienty a pracovníky. Vždy respektujeme přání klienta, pokud se chce stravovat v soukromí svého pokoje.
Je-li klient na pobytu mimo Domov může si odhlásit celou stravu nebo pokud si nepřeje některé jídlo odebírat, je možné si odhlásit jednotlivá jídla. Následně má klient nárok na vrácení přeplatku, ale jen ve výši pořizovací ceny potravin. Režijní náklady nejsou součástí přeplatku.