Veřejný závazek

Posláním Domova Sovova je poskytovat pobytovou sociální službu seniorům, kteří mají sníženou soběstačnost z důvodu věku či změny zdravotního stavu, nebo kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci a nadále nemohou žít ve svém přirozeném prostředí. Potřebují pravidelnou pomoc druhé osoby a péči o ně nelze zajistit členy jejich rodiny, či terénními nebo ambulantními sociálními službami.

Cílová Skupina

Cílovou skupinou Domova Sovova jsou senioři starší 60 let se sníženou soběstačností z důvodu věku či změny zdravotního stavu nebo se ocitli v nepříznivé sociální situaci a již nemohou žít ve svém přirozeném prostředí. Potřebují pravidelnou pomoc druhé osoby, kterou není v silách rodiny nebo jinými sociálními službami možné zajistit.

Cíle

  • Vytvářet takové prostředí a podmínky, při kterých bude klientům poskytována pomoc a podpora, která vychází z jejich individuálních přání a potřeb a podporuje zachování soběstačnosti, samostatnosti, návyků, dovedností a společenských kontaktů.

  • Podporovat zachování sociálních kontaktů s rodinou a rozvíjení nových sociálních kontaktů v domově a mezigeneračních vztahů, spolupracovat s rodinami klientů.
  • Začleňovat klienty do společenského života v Písku a okolí.
  • Vytvářet podmínky pro aktivní trávení volného času.
  • Zajistit důstojné a odborné provázení klienta v závěru jeho života.

Při poskytování služby se snažíme co nejvíce přiblížit dosavadnímu běžnému způsobu života klientů, s důrazem na zachování kvality jejich života, lidských práv a lidské důstojnosti.

Zásady poskytování sociální služby

Zachování důstojnosti – poskytujeme bezpečnou a odbornou službu, která respektuje důstojnost klientů. Respektujeme svobodnou volbu každého. Chováme se zdvořile ke všem klientům, přistupujeme ke každému s pochopením, empatií a bez předsudků. Vnímáme potřeby druhých a snažíme se nabízet pomoc, jak nejlépe umíme, vždy nezištně. Rovně přistupujeme ke všem klientům.

Individuální přístup – poskytujeme podporu a pomoc, která vychází z individuálních přáních a potřeb klienta a vzájemné spolupráce mezi klíčovým pracovníkem a klientem. Vycházíme tedy z osobních možností a schopností klienta. K naplňování individuálních přání a potřeb slouží plány péče a stanovení osobních cílů, které jsou pravidelně vyhodnocovány.

Podpora soběstačnosti – poskytujeme jen nezbytnou míru podpory a pomoci, která nesnižuje soběstačnost klienta a nezvyšuje jeho závislost na sociální službě. Klienta podporujeme v tom, aby činnosti, které zvládne, prováděl samostatně. Míra podpory a pomoci ze strany personálu vychází z aktuální situace a zdravotního stavu klienta.

Týmová spolupráce – podporujeme práci v týmu, pracovníky vedeme k odbornosti a odpovědnosti za kvalitu poskytované služby. Naplňování služby je založeno na vzájemné spolupráci s klientem, případně s rodinou, blízkými, odborníky a dalšími institucemi.

Profesionalita – službu zajišťujeme kvalifikovaným personálem, který zná teoretické postupy i jejich praktické využití k tomu, jak předcházet, zmírnit či odstranit nepříznivou sociální situaci, ve které se klient nachází nebo může nacházet. Pečujeme o další rozvoj dovedností pracovníků v přímé péči a přijímáme nové přístupy v péči o klienty. Klademe důraz na kvalitu poskytované služby, kterou pravidelně vyhodnocujeme.